Vårt samarbete med Google

 Precisera Media AB använder sig av Googles plattform AdWords för annonsering på Google.se (.com, de , etc) och på Googles partner-webbplatser runtom i världen (display-nätverket).

Vi har även uppfyllt kraven för att bli en Google AdWords Certified Partner.

I enlighet med Googles policy för tredjepartspartner bygger våra kund-relationer på transparens, öppenhet och ärlighet. 

Kund-kommunikation

Vi på Precisera bemödar oss om att ha en utomordentlig kund-service. Våra kunder väntar sällan på svar längre än 24 timmar.
Vi är måna om att våra kunder skall förstå vad det är vi gör för dem och således även hur AdWords fungerar. På så sätt kan vi få en bättre relation och tillsammans bedriva en framgångsrik annonsering.
Vi svarar på alla slags frågor om annonssystemet AdWords samt den enskilda kundens konto och annonsering. Inga frågor är för grundläggande eller för specifika. Vill du exempelvis veta hur många ören du spenderade på ett visst sökord i en viss del av världen en viss dag, så gör vi vårt yttersta för att gräva fram den siffran.

 

Transparens & Rapportering

Varje kund har åtminstone 1 AdWords-konto. Vi betraktar detta konto som tillhörande kunden, som naturligtvis har möjlighet att när som helst logga in för att läsa rapporter och/eller göra ändringar. Om kunden väljer att avsluta samarbetet med oss kan denne avsluta vår tillgång till AdWords-kontot via fliken Mitt Konto => Kontoåtkomst.
AdWords-gränssnittet kan vara svårt att orientera sig i och de flesta behöver hjälp med att tolka, finna eller ta fram nyckeltal och andra parametrar. Vi ser därför även till att varje kund får den data eller information han/hon behöver eller efterfrågar på ett sätt som passar honom/henne.
Vissa kunder föredrar muntliga rapporter, andra skriftliga; vissa vill träffas, andra föredrar telefonkontakt; vissa vill ha rapporter väldigt regelbundet, andra mer eller mindre frekvent. Det har vi förståelse för och anpassar vår skräddarsydda rapportering efter varje kunds behov.
Vi uppmanar också alla kunder, och hjälper gärna till att, implementera Google Analytics, i vilken de kan ge sin annonsering dimensioner som inte är åtkomliga i AdWords.
Vi behandlar naturligtvis våra kunders annonsering med integritet och ger inte detaljerad information om denna till personer utanför företaget.

 

Vad vi absolut inte kan göra

  • få rabatter på klickpriser av Google
  • få fasta priser på klick av Google
  • manipulera eller undgå Googles annonsauktion
  • garantera att annonser endast syns i vissa positioner
  • garantera att annonserna alltid visas (ens för särskilda sökord eller i geografiska områden)
  • påverka resultaten i Googles organiska lista (sök-resultatet)

Läs gärna Googles rekommendationer inför val av och samarbete med tredjepartner.